Alla inlägg den 23 juli 2012

Av helena eriksson - 23 juli 2012 15:28

Nu har jag ritat klart!

Av helena eriksson - 23 juli 2012 15:02

Hej, nu ska jag rita en täckning som sedan kommer upp på bloggen som bild, och jag ska tanka in alla ridläger bilder i datorn efter middagen!

Av helena eriksson - 23 juli 2012 12:44

Hej! Här kommer novellen om ridlägret del 1!


Dag 1:

Jag vaknade hemma klockan halv 8 av att mamma väckte mig.

Jag skyndade mig upp. Jag slängde in ett inlägg på bloggen och sen tog jag en smörgås med ost på.

Sedan tog jag på mig kläder, jag visste att jag skulle ha den mäst fantastiska veckan framför mig.

Men jag v ar ändå närvös, skulle jag träffa några kompisar? Tänk om jag får den surigaste hästen!

Denna morgnen gick väldigt fort och sedan satt jag i bilen med mamma och pappa. Vi körde iväg och jag visste att nu hade resan börjat... När vi åkt en bit fassnade vi i en LÅNG kö! Vi blev självjklart lite strässade, men försökte va lugna.  Efter ca 20 minuter rullade det på som vanligt igen. 

-Titta det där registreringsnumret, säger pappa och pekar på bilen framför.

Ja läser: UGN 780

-Hihi, säger jag.

Efter ett tag kommer vi ut på en saml grusväg i Gnesta, då vet jag att man snart är framme. Jag ler och tänker på min häst, vem kan det vara? 

Pappa parkerar på en stor parkering där det står ungefär 5 andra bilar.

-Är vi framme? undrar jag.

-Japp, säger mamma och vi kliver ut ur bilen.

När vi kliver ut ur bilen kollar vi oss omkring.

Det sitter 4 stycken vuxna tjejer vid ett bord.

En av dom reser sig upp och kommer fram till oss.

-Hej! Jag heter Anna, säger hon och ler.

-Hej, hej, säger vi.

-Har du varit här förut? undrar Anna.

-Nej, det är första gången jag är på läger, svarar jag.

-Jaha, då ska ni få en rundtut här på taffsnäs gård, säger Anna.

Jag, mamma och pappa följer efter henne. Hon börjar gå till stallet.

Hon visar stallplan som ligger utanför stallet.

Hon fortsätter ner till ridhuset. Och sedan till matsalen. Sen går vi till lilla och stora paddoken, sisst visar hon lägersugan där alla barn bor. Hon visar mitt rum, det är rum 3.

Där finns 8 sängar, jag väljer en säng och lägger upp väskan där. I rummet står även en annan tjej, vi hälsar och hon heter Elsa. Anna ger oss ett lås som vi kan ha till skåpet där jag har mina ridkläder och värdesaker.

Sedan går jag, mamma och pappa runt och kollar lite, vi går till hagen och kollar lite, sedan går vi till paddoken, sedan blir klockan 1 och mamma och pappa måste gå, vi går ner till matsalen där alla andra står och sedan säger vi hejdå och mamma och pappa går.  Jag går in i matsalens hall där alla står.

Jag sätter mig på en bänk där det sitter en annan tjej i min ålder. -Hej! säger jag.

Hej    svarar hon.

Tjejen heter Linnea. Hon värkar vara riktigt snäll. Vi gör sällskap in i matsalen. Vi sätter oss brevid 2 andra tjejer i vår ålder. -Hej, vad heter ni, frågar en av dom.  -Jag heter Helena, säger jag. -Linnea, säger Linnea. Vi skrattar och pratar tillsammans.

-KAN ALLA LYSSNA LITE!?! säger en av ledarna.





Det här var första delen, det kommer Novell om ridlägret Del 2 sedan och massor med bilder!


Presentation

Välkomna till min blogg! Läs och njut, hälsningar Helena!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad saknas på bloggen?
 Bilder
 Färg
 Videos
 Inlägg
 Bloggtips
 Låttips
 Look of today

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Om mig

Hej, jag är en tjej som gillar att blogga, rida och att vara med kompisar, jag hoppas ni vill läsa min blogg om allt möjligt!  

Gästboken


Skapa flashcards