Alla inlägg den 25 juli 2012

Av helena eriksson - 25 juli 2012 12:00

Hejsan! Jag gjorde ju en Giveaway och tänkte avsluta den nu!


Jag fick in 4 noveller, en från Saga en från Alice en från Moa och en från Karina!  Tack för era biddrag, alla var jätte bra! Men jag har bara en vinnare, och det ääärrrr.....................................












Alice men novellen som hette Inte Mig Utan Dig.... WOW!!!!!!!!!

Här kommer novellen jag har kopierat och klistrat in! Grattis!

m

-Hej gubben, sa jag ocg gick in i Joels spilta.

-Du gillar Joel va? undrar ridläraren Maja.

-Japp, värkligen, säger jag och smeker Joels hals.

Maja ser besviken ut.

-Vad? undrar jag och går ut ur boxen.

-Jo, det är så att... börjar Maja.

-Vad, vadå? undrar jag, kommer han dö?

Maja skrattar.

-Nej, han kommer inte dö, men han är till salu, säger Maja.

-Va? Är ni från vättet, ni kan unte sälja ridskolans bästa ponny, skriker jag.

-Han är bara bäst för dig, ingen annan gillar honom för han är så ful och dum, svarar Maja

-Det är du som är ful och dum, mumlar jag, sedan springer jag ut ur stallet.

-Lovia, vänta! ropar Maja efter mig.

Jag hoppar upp på cyklen och cyklar i full fart iväg ner för den långa backen.

När jag kommer hem ställer jag cyklen i garaget och springer in i hallen.

-Hej gumman, har du haft det kul i stallet? undrar pappa.

-NEJ!! skriker jag och springer in på mitt rum.

Jag slänger mig på sängen.

Mamma knackar på sovrums dörren.

-Vad är det? undrar mamma.

Mamma kommer in.

-Mamma, skulle vi kunna ha råd med en häst? undrar jag.

Mamma skrattar.

-Nej, säger pappa utifrån vardagsrummet och skrattar.

-Men vadå? Vi har en villa och har tillochmed ett stall på gården, säger jag surigt.

-Men vänta lite nu, just precis var du ledsen för nåt, och nu undrar du om en häst, jag hänger inte med, säger mamma.

Jag suckar.

-Joel är till salu, kan vi inte köpa honom? undrar jag och gör mina sötaste valpögon.

-GUMMAN, JAG VILL INTE HA EN GLUPPSK, ELAK OCH FUL WELSHPONNY HÄR HEMMA, säger mamma.

Jag blir sur och gråter i 3-4 veckor av och till.



En morgon blir jag väckt av hela familjen.

-Godmorgon!! Grattis på fördelsedagen, skriker och tjoar alla.

Jag ler.

-Nu går vi ut på trädgården!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skriker pappa.

Jag följer med i min pyamas och fattar ingenting.

Vi går in i stallet. Och i boxen ståår..... JOEL!!!!!!

Jag blir överlykllíg!!!! SLUT!


Tack för din novell, nu har du en channs att ha med din novell i en tidning kallad Min Häst!


Och ni andra som skickade noveller, det var jätte bra också! Tack så mycket!  

Presentation

Välkomna till min blogg! Läs och njut, hälsningar Helena!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad saknas på bloggen?
 Bilder
 Färg
 Videos
 Inlägg
 Bloggtips
 Låttips
 Look of today

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Om mig

Hej, jag är en tjej som gillar att blogga, rida och att vara med kompisar, jag hoppas ni vill läsa min blogg om allt möjligt!  

Gästboken


Skapa flashcards